Amazing Clock

Blog Archive

Saturday, May 26, 2012

Diploma Kejuruteraan Kimia

Tahniah, anda berjaya ditawarkan program E2440 di UiTM. Layari laman web IPTA/Politeknik Premier berkaitan untuk Surat Tawaran

07 May 2012 18:33

......................................................................................................
mengimbas beberapa bulan yang lalu
.....................................................................................................

masa tu aku ngah online fb la..pastu tgn aku nie gatal2 je nak usha web upu.. nak tau gak bila buka nye pendaftaran.. kot2 de rezeki ke.. bole la sambung blaja kau U.. (padahal result spm xde la gempak pon..hahaa) tgk2 je dah bole apply la.. masa tu aku apply yang fasa 2 punya.. kalo x silap aku la.. dr awl Jan sampai la awl April.. lebih kurang 3 bulan gak la de peluang nak apply.. aku gerak la g bank nak beli no pin UPU.. kalo x beli xde harapan la nak apply kan... pastu balik umah je aku apply la.. dah ec sume2 nye kena pilih la diploma pe yang aku nak.. blurrrrrrrrrr... nak amek mende nih.. hadoiii... pastu aku try yang "semak kelayakan akademik"... aku pilih UiTM.. byk gak U lain bole pilih tp saje je nak try UiTM dulu... mende nie penting gak wat sbb aku bole tau program pe yang aku layak untuk apply..kalo x bazir je la aku mohon kalo x layak... pastu kuar la result... WOW...FANTASTIC..BOMBASTIC..byk gak upenye yang aku layak... pandai gak la aku nie.. hahah(masuk troli tolak sendiri).. pd hal UiTM je pon..tp xpe la.. 50 drpd  65 keseluruhan program yang ada... aku tgk2 la gak mane2 y beh.. y gempak2 gitu.. hahha..tup2 aku tgk.. DIPLOMA KEJURUTERAAN KIMIA.. pehhh...


cam ok je nie... aku minat kejuruteraan gak.. sbb dulu pon blaja kat sekolah teknik... tp bab kimia tu y lemah skit..xpe2. .try dulu... kebanyakan yang program aku apply kait ngan kejuruteraan nie..5 dr 8 la..pastu 3 lg tu aku amek yang pengurusan... dah siap wat pilihan sume tu kena tggu la result kuar... 7 May 2012... tarikh y aku sgt tggu...lambatnye... (masa tu la)..pastu aku tgk 1 blog nie.. cara nak kira merit untuk spm... maknanya kalo merit kita cukup utk program kita apply tu.. kita bole la dpt program tu... nak kira sng je...dan seterusnya aku kena la tgguuuuuuuuuuuuu........ opss.. lupa lak..sbb aku nie spm 07.. tp apply untuk tahun 2012.. so aku nie masuk kategori c.. jd kena hantar dokumen sokongan.. aku hantar kat uitm sbb sume program aku amek kat uitm.. kalo de U lain.. aku kena hantar byk la... masa aku hantar pon dah dateline.. hahaha...tp aku hantar je. .dan aku doa2 la dorg time gak.. sbb aku bz keje.. x igt terus nak antar.. aku lak xtau mende dokumen y dorg nak tu.. aku email la pihak upu... pastu dorg reply email aku... gtau la mende2 y kena hantar.. kalo x hantar kemungkinan permohonan x diproses... hohoh... xkan sbb nie pon xnak proses permohonan... hadoiiiiiiiiiii...
.......................................................................................................
meniti hari-hari berikutnya dgn penuh debaran
.......................................................................................................

fuhhh.. akhirnya hari yang ditggu tggu pon muncul gak.. masa tu aku keje shif ptg.. masa otw g keje tu aku beli la topup sbb nak check guna sms.. sng skit..malas lak aku nak on9... aku msj dlm kul 3 lebih gitu...masa tu keje mmg x tenang la.. duk pk camne la result UPU.. 6 lebih baru dpt msj y kat atas tu la..ALHAMDULILLAH..... aku dpt uitm dungun.. bermula lah kehidupan sbg seorang pelajar dip kej kimia...

aku usha2 gak internet tentang kerjaya dlm bidang nie.. (masa minta dulu xnak check lak...hahha)

oke...t aku update lg pape y berkaitan dip nie...




6 comments:

  1. hehe..taniah ek...smge bljar di uitm dungun yg pnuh dgn ketengan.:)nice stori..tp bkn EH110 ke kejuruteraan kimia??

    ReplyDelete
  2. yup..eh110..dip kejuruteraan kimia..kod kat uitm la..kat lain xtau la..yang e2440 tu dlm permohonan upu...

    ReplyDelete
  3. oowhhh.....pnat kan brjln jauh dr redng....k kels...hahaha!!!...ati2 n slmt bljr subjk che175 n csc123 ek..subjk killer
    part 1...!!gud luck!

    ReplyDelete
  4. ooo..student dungun gak ke..insya allah sumenye dipermudahkan Yang Maha Esa....

    ReplyDelete
  5. lame x update blog?? cm na life kt dungun??? :) ....

    ReplyDelete
  6. maaf la..bz skit..t de masa akan selalu la update pape kat dungun nie..

    ReplyDelete