Amazing Clock

Blog Archive

Saturday, June 9, 2012

MDS Uitm Terengganu (Dungun) 2-8 Jun 2012

Hari yang ditunggu tunggu pon tiba akhirnya.. pagi tu aku bertolak ke dungun pukul 8 pg.. masa otw nak g sana tu singgah la umah mak sedare aku ngan umah tok aku.. saje2 je.. dah lame x g sana.. tp g sana dpt lak duit ... rezeki y tidak di sangka sangka.. pastu terus je la g dungun.. sampai sana dlm kul 10pg.. nak daftar kejap je tp nak tggu turn yang lama tu.. last2 kat kul 11 baru aku dpt dftar... dpt kolej redang.. ok la kolej nie.. sume cukup... kolej pon baru rasanye.. cantik lg.. member bilik aku empat org.. program start kul 4 ptg..so aku rilek2 je la dlm bilik... xde wat pape pon...skrg kira aku dlm mggu orientasi la.. kat uitm panggil MDS ( minggu destini siswa)... tujuan cam bese la.. nak perkenal kan dan biasakan kami org2 baru nie ngan suasana dan tempat2 kat uitm nie.. pastu de ceramah.. taklimat... forum.. mmg pack giler la.. kul 4 pg dah kena bangun... balik lak dlm kul 1 pg camtu la.. tgk keadaan.. mujur la cuaca mendung je.. hujan x.. panas pon x.. maklum la uitm nie dpn laut.. beh la suasana kat sini... 


Mkn sepanjang mds nie mmg awesome la..sedap bangat sihhh... ALHAMDULILLAH... syukur dpt mkn free seminggu... senior2 pon baik.. xde pon wat mende2 ngarut.. hahhaa... lg pon mds nie mmg diterapkan unsur2 islamik.. byk perkara2 tentang islam didedahkan pd junior2 nie... termasuk aku la..byk ilmu y aku dpt secara langsung dan tidak langsung.. program yang diatur pon berjalan dgn lancar.. xde la mende2 y x elok berlaku.. histeria ke.. sape2 y x larat nak jalan jauh mmg susah sikit la.. sebab nak g kelas pon jauh kot dr kolej..kena lak dpt kolej gemia.. pehhh... so kat sini mmg digalakkan bw basikal.. kalo nak bw kenderaan kena duk rumah sewa.. x pon kena ada jawatan dlm universiti.. kolej pon kena berebut la.. prioriti pd y berjawatan dan student part 1..part 2 keatas dah kena duk luar.. kalo cukup syarat je baru dipertimbangkan duk dlm.. suasana kat sini mmg cantik.. pastu byk tempat2 menarik y bole pergi kalo x de kelas.. jgn ponteng kelas lak.. x berbaloi la dtg jauh2 tp x g kelas.. nie lak lagu paling femes masa mds tu..tiap kali masuk dewan.. sementara nak tggu vip sampai.. senior2 akan pasang lagu nie la.. pastu de la lagu y lain2.. kalo kat masjid tu besenya zikir la.. ngan asma ul husna..


Kalo nak tau pape pasal uitm nie.. masuk la website.. t mcm2 korg bole tau.. uitm nie gak de siaran radio sendiri.. kat web uitm tu korg g bwh sekali.. de gambar  "radio kampus myufm" ..sbb kat sini susah nak dpt signal radio.. tp byk hot spot utk wireless.. kalo guna broadband pon laju gak.. asalkan korg byr la setiap bulan bil tu.. cam aku guna celcom.. laju dr masa guna kat umah aku lg.. kalo download tu mmg cpt la..aku pon amek y pakej rm98..  kejap je dah abis pon mds.. bergelar mahasiswa secara rasminya.. tak sabar nak g kelas y pertama.. nie blog ketua fakulti aku.. Puan Zarina Omar.. kalo nak tau pape bole la tgk blog dia.. mcm2 info ada.. maklum la skrg kan zaman teknologi.. oke la.. malas dah aku nak tulih panjang2.. kat bwh nie de research skit tentang pe y korg perlu ada untuk persediaan alam pekerjaan nanti.. pikir2 kan la... bersedia dr sekarang...



top 10 qualities of fresh graduates
-Passion and commitment
-Pro active and demonstrate initiative
-Communication skill
-Desire to learn
-Analytical thinking
-Flexibility
-Interpersonal skill
-Leadership
-Good result
-Global mindset



2 comments: